آنالیز دقیق پیج اینستاگرام چه فایده ای دارد؟
فهرست مطالب برای دسترسی آسان
اهمیت آنالیز دقیق پیج اینستاگرام در رشد پیج
آنالیز دقیق پیج اینستاگرام ، موضوع مهمی ایست که اگر شما پیج فعالی در اینستاگرام دارید و به فکر رشد و پیشرفت و افزایش فالور آن هستید باید حتما به آن توجه کنید .
امروزه اینستاگرام میلیون ها کاربر دارد و این یعنی دیده شدن مطالب شما توسط کاربران و توسعه اکانتتان روز به روز سخت تر میشود .برای اینکه زودتر به نتیجه برسید،لازم است از اطلاعات موجود در انالیز پیج اینستاگرام برای این که بفهمید چه چیزی برای شما کارایی دارد و چه چیزی فایده ای برای پیج شما ندارد استفاده کنید.
خود اینستاگرام بخشی برای این کار تعبیه دیده که اطلاعات محدودی در این زمینه در اختیار شما قرار میدهد که در ادامه به معرفی بخش های آن میپردازیم.
آنالیز پیج اینستاگرام چیست؟
در آنالیز پیج اینستاگرام دیگران یا خودتان میتوانید کلیه موارد رشد را ارزیابی کنید. پارامترهایی مانند: تعداد فالوور، فالووینگ، تعداد تگ، نرخ مشارکت کاربران آن پیج، میزان سلامت پیج ، بررسی روند پیج که آیا درست است یا غلط و شرایط پست های منتشر شده.
شما میتوانید فعالیت های فالوورهای هر پیج پابلیکی مانند لایکها، کامنت ها، زمان انتشار پست و … را مشاهده کنید. اما در آنالیز آکادمی همراه گرام که توسط خود رضا یافتیان تحلیل میشود میتوانید علاوه بر فهمیدن سالم بودن یا نبودن پیج اینستاگرامتان از راهنمایی ها و مشاوره های ایشان در جهت ادامه روند کاری خود در پیجتان مشورت بگیرید.
این روزه برنامه آنالیز پیج یا سایت آنالیز پیج زیادی وجود دارد اما هر کدام از این ها تنها یک توضیح کلی و جامع از روند پیجتان به شما میگویند و هیچ یک به تحلیل تک تک مشکلات و قسمت های پیج اینستاگرام شما نمیپردازد و تنها آکادمی همراه گرام است که علاوه بر ارسال نمودار ها و جدول های آنالیز پیج اینستاگرام شما یا آنالیز پیج رقبایتان به بررسی و تحلیل ریز به ریز نقاط ضعف یا نقاط قوت پیج میپردازد.
در ادامه به بررسی قسمت های مختلف انالیز پیج بیزینس اینستاگرام میپردازیم که در صورت بیزنس یا تجاری بودن پیجتان فعال میشود.
آنالیز پیج اینستاگرام چه فوایدی دارد ؟
با آنالیز پیج اینستاگرام خود مسیر رشد خود را بخوبی میتوانید طراحی کنید و میتوانید بوسیله ی همین آنالیز پیج تقویم محتوایی ماه آینده خودتان را بنویسید. چرا که با بررسی اینسایت هر پست خود میتوانید متوجه شوید فالور های شما از چه مدل پست هایی بیشتر خوششان می آید و با چه سبکی بیشتر ارتباط برقرار میکنند.
برای فهمیدن این موضوع در چند هفته محتواهایی با سبک و سیاق های مختلف به اشتراگ بگذارید و برای هر پست جداگانه میزان سیو ، شیر ، کامنت و لایکش را آنالیز کنید و از این طریق متوجه علاقه فالورهایتان شوید .
دموگرافی مخاطبان در اینستاگرام
یکی از اولین گام ها برای آنالیز پیج اینستاگرامی، تعیین مخاطبان هدف است اما نباید بعد از تنظیمات پیج خود،مخاطبان هدف را فراموش کنید.بررسی دموگرافی مخاطبانتان به شما این امکان را میدهد که تمام اقدامات خود را در فرآیند جذب مخاطب بررسی کنید و ببینید ک آیا عملکردخوبی داشته اید یا خیر؟
برای ارزیابی فالور ها چه باید کرد؟
از طریق instagram native insights میتوانید به مهمترین اطلاعات دموگرافی مخاطبینتان دست پیدا کنید . برای دسترسی به این اطلاعات، در گوشه بالای سمت راست پروفایل خود، روی آیکن نمودار میله ای کلیک کنید و صفحه را به پایین اسکرول کنید .
سن و جنسیت
آگاهی از تقسیمات سن و جنسیتی مخاطبان برای ایجاد یک محتوای مناسب و اطمینان از جذب مخاطبان هدف بسیار مهم است.برای مثال:اگر شما تولید کننده پوشاک دخترانه (رده سنی نوجوانان)هستید و از اینستاگرام برای پروموت کسب و کار خود استفاده می کنید اما مخاطبین شما افراد بالای 30 سال هست ،احتمالا باید محتوای خود را اصلاح و بهینه کنید تا برای مخاطبان هدف تان جذابیت بیشتری داشته باشد.
یادتان باشد که فقط نباید برای یکسری مخاطب خاص جذاب باشید . اگرپرسونای بعضی از مخاطبانتان با محتوای شما تناسب ندارد اما با آن تعامل خوبی دارند(از نظر آن ها محتوای شما جالب است، نباید نگران باشید چرا که این به معنای دیده شدن بیشتر پروفایل اینستاگرام شما است .
موقعیت مکانی مخاطبان
آگاهی از موقعیت مکانی مخاطبانتان به شما کمک میکند که محتوای خود را متناسب با منطقه ای طراحی کنید که مخاطبان هدف شما در آن قرار دارند یا قصد دارید برند (کسب وکار)خود را در آن پروموت کنید.علاوه بر این، می تواند به شما کمک کند که فرصت های بازار و فروش رابرای جذب مخاطبان جدیدی که ممکن است هنوز با استراتژی کلی خود آنها را هدف گذاری نکرده باشید ، تشخیص دهید. به طور کلی،موقعیت مکانی برای شرکت های کوچک محلی بیشتر از فروشگاه های آنلاین کاربرد دارد.چراکه وسعت محل مخاطبان ایده آل آن ها کمتر از مقیاس بین المللی یا دیجیتال برندینگ است.
زبان مخاطبان
Instagram’s Native Insights زبان مخاطبان اینستاگرامتان را به شما نشان نمیدهد اما اگر اکانت تجاری داشته باشید از طریق Iconosquare میتوانید به این اطلاعات دسترسی داشته باشید . بعد از تایید اکانت خود در Iconosquare میتوانید به قسمت »Analytics بروید و از منوی کشویی موجود گزینه Community را انتخاب کنید .
اگر قصد دارید جدی تر به طراحی و تولید محتوا بپردازید یا روی بومی سازی محتوای موجود آگاهی از زبان مخاطبانتان(و همین طور زبانی ، برای جذب مخاطبان بیشتر برنامه ریزی کنید . کمک زیادی به شما خواهد کرد.
راهنمای سریع برای جذب و حفظ مخاطبان صحیح
اگر هنوز برای مخاطبان خود پرسونا درست نکرده اید، در اولین فرصت برای ساخت آن اقدام کنید که آنالیز دقیق پیج اینستاگرام شما کمک شایانی به این امر میکند .در صورتی که مخاطبان واقعی شما در اینستاگرام و پرسونایی که برای آن ها درست کرده اید با هم اختلاف دارند ، بررسی کنید که چطور میتوانید محتوای خود را برای خدمت رسانی بهتر به پرسونا ی خود را تغییر (بهبود) دهید. یک راه عالی برای شروع ایناست که ازمخاطبان خود بپرسید چه پست هایی رادوست دارند واز نظرات آنها استفاده کنید . راه بهتر و دقیق تر آن هم استفاده از آنالیز آکادمی همراه گرام است که با هزینه اندک میتوانید از روند پیج خود مطلع شوید و جان دوباره به کسب و کار خود ببخشید .
برای دریافت مشاوره و رزرو وقت آنالیز دقیق پیج اینستاگرام خود یا آنالیز پیج دیگران یا آنالیز پیج رقبایتان به اینستاگرام آکادمی همراه گرام پیام دهید تا در اسرع وقت کارشناسان ما به شما ارتباط بگیرند.
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
بازاریابی چیست و چه روش هایی دارد؟
4 سایت آهنگ بدون کپی رایت
5 نکته طلایی در افزایش فروش اینترنتی
ساعت طلایی اینستاگرام برای پست گذاشتن
آموزش گام به گام تقویم محتوایی اینستاگرام
چگونه یک فروشنده موفق در اینستاگرام باشیم ؟
6 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
آنالیز دقیق پیج اینستاگرام شما عالیه رضا یافتیان