تبلیغات اینستاگرام را چگونه ببندیم ؟
فهرست مطالب برای دسترسی آسان
تبلیغات در اینستاگرام چگونه است ؟
تبلیغات در اینستاگرام امروزه به یکی از رایج ترین و پر کاربرد ترین روش های تبلیغات تبدیل شده که برای دیده شدن برند های مختلف در شبکه های اجتماعی بسیار خوب عمل میکند به شرطی که از نحوه تبلیغات اینستاگرامی آشنا باشیم و بدانیم که تبلیغات اینستاگرام را چگونه ببندیم ؟
اگر شما هم جز افرادی هستید که فکر شناساندن برند یا اکانت خود به تاثیر گذار ترین شیوه یعنی تبلیغات جامع در اینستاگرام هستید این مقاله را تا انتها بخوانید تا اطلاعات خوبی در این باره از رضا یافتیان موسس آکادمی همراه گرام کسب کنید .
انواع تبلیغات در اینستاگرام
تبلیغات اینستاگرام انواع مختلفی دارد که بسته به هدف ما و حوزه کاری و شرایط مان میتوانیم از یک شیوه متفاوت با دیگری استفاده کنیم در زیر چند مورد از انواع این تبلیغات اینستاگرامی را معرفی میکنیم تا شما ویژگی های هر یک را ببینید و تشخیص دهید کام شیوه مناسب برند شماست :
۱. اینفلوئنسرمارکتینگ
در این شیوه شما از فردی که نفوذ و تاثیر خوبی در بین کابران خود دارد میخواهید که برند شما را به فالوور هایش معرفی کند و کاربرانش هم که به او اعتماد دارند چون نسبت به او حس خوبی دارند پس نسبت به معرفی او و برند شما نیز حس خوبی پیدا میکنند و از شما خرید میکنند.
پیشنهاد میدم این مقاله رو حتما بخونی : بلاگر اینستاگرام کیست؟
2. تبلیغات در پیج های پر بازدید
دومین شیوه رایج تبلیغات اینستاگرام در ایران تبلیغ دادن به پیج هایی است که تعداد بازدید پیجشان بالاست . مثلا با مشهور شدن پیج های طنز ، پیج هایی که از ویو خوبی در استوی یا پست های خود برخوردار بودند ، تبلیغات زیادی در حوزه های مختلف قبول میکردند که هنوز هم این شیوه مرسوم است و ادامه دارد.
برای انتخاب این گونه پیج ها و این شیوه تبلیغات نیز باید به همان مواردی که در بالا گفته شد توجه کنید اما چند نکتهوجود دارد که باید به آن ها هنگام انتخاب پیج تبلیغاتی توجه بسیاری کنید :
فرض کنید دو پیج وجود دارد که یکی از آنها 200 هزار فالوور و دیگری 300 هار فالوور دارد که هر دو نیز متناسب با فضای کسب و کار شما هستند و میخواهید یکی از آنها را برای تبلیغ انتخاب کنید . شما باشید کدام یک را انتخاب میکنید ؟ آیا هممین که یکی از آنها 100 هزار فالوور بیشتری دارد دلیل کافی برای انتخاب آن پیج است ؟تبلیغات اینستاگرام را چگونه ببندیم ؟ کدام یک بازدهی بهتری دارد ؟
برای انتخاب بهترین پیج و مقایسه آنها مواردی وجود دارد که حتما باید در نظر بگیرید :
1. تعداد دنبال کنندگان آن پیح یا تعداد فالوور هایش
2. میانگین تعداد لایک ها یا کامنت ها یا ویو های پست های معموای و پست های تبلیغاتی آن
3. امتیاز دهی به کامنت هایش : کامنت های منفی امتیاز منفی و کامنت هایی که فرد دیگری را منشن کرده اند امتیاز مثبت دارد.
4. میزان مشارکت و تعامل فالوور ها در آن پست
پیشنهاد میدم این مقاله رو حتما بخونی :آنالیز دقیق پیج اینستاگرام چه فایده ای دارد؟
3. تبلیغات اسپانسری در اینستاگرام
این نوع تبلیغ اینستاگرام ارزان نیست و هزینه های سنگینی دارد و مناسب برای برند های بزرگ است . در اینگونه از تبلیغات اینستاگرامی ، برند معتبر به عنوان اسپانسر در یکی از ویدئو ها یا پست های فرد حضور دارد و آن فرد یا پیج تبلیغی را میسازد که به گونه ای به آن برند ارتباط داشته باشد و از خصوصیات و ویژگی های آن اسپانسر در پست خود میگوید و به معرفی آن میپردازد .
در این روش ، کسب و کار ها بر اساس مکان ، جنسیت ، علایق و … مخاطبین خود را مشخص میکنند و فرد مناسب با هدف خود که میتواند آگاهی بخشی ، سنجش یا تبدیل علاقمنئد به مشتری باشد را، انتخاب میکنند.
پیشنهاد میدم این مقاله رو حتما بخونی : ایده پولساز در اینستاگرام
4. تبلیغات انبوه اینستاگرام
نوع دیگری از تبلیغات برای اینستاگرام ، تبلیغات به صورت انبوه است . این شیوه در واقع میتواند استفاده از تمامی شیوه های بالا باشد.
در این روش شما بصورت گسترده برند خود را به افراد مختلف معرفی میکنید که این معرفی یا تبلیغ میتواند از طریق دایرکت ، کانت گذاری زیر پست های افراد مختلف ، بنر های تیلیغاتی در پیج های مختلف با تعداد فالوور های بالا یا پایین ، معرفی از طریق بلاگر ها و اینفلوئنسر ها و اسپانسری باشد . جوری که همه جا اسم برند شما دیده میشود و این قضیه یک هویت به برند شما میبخشد و نام شما در ذهن افراد به دلیل این تکرار ثبت میشود.
برای انجام اینگونه تبلیغات نیز شرکت ها و افراد مختلفی فعالیت میکنند که با دریافت هزینه ای متناسب با بودجه شما اینکار را برایتان انجام میدهند و نیازی به تلاش شما برای پیدا کردن افراد مناسب برای تبلیغ نیست .
این نکته را توجه داشته باشید که برای تبلیغات انبوه اینستاگرام نیز باید از پیج هایی برای تبلیغ برند خود استفاده کنید که ویژگی های گفته شده یعنی : تناسب ، کیفیت ، کمیت را داشته باشند و از پیج هایی استفاده نکنید که برند شما را زیر سوال برده و از ارزش آن کم کند.
پیشنهاد میدم این مقاله رو حتما بخونی : افزایش بازدید اینستاگرام با 12 جمله جادویی
در پایان
در این مقاله به بحث راجب اینکه تبلیغات اینستاگرام را چگونه ببندیم ؟ پرداختیم اما اگر میخواهید از انجام تبلیغات برای اینستاگرام نتیجه خوبی دریافت کنید علاوه بر انتخاب درست نحوه تبلیغ و فرد تبلیغ کننده باید محتوای خوب و با کیفیتی را نیز از قبل برای برند خود آماده کرده باشید همانطور که من بارها در آموزش هایم از اهمیت تولید محتوای با کیفیت قبل از انجام تبلیغات گفتم چرا که در اینستاگرام ابتدا محتوای تصویری جلب توجه میکند و بعد محتوای نوشتاری پس سعی کنید محتوای جذابی خلق کنید تا کاربر به محض وجود به پیج شما علاقمند به دیدن پست ها و استوری های شما شود و در پیجتان ماندگار شوند.
میتوانید ویدئو آموزشی این مقاله را در پیج اینستاگرام همراه گرام تماشا کنید و از دیگر آموزش های آکادمی همراه گرام که توسط رضا یافتیان تهیه شده نیز استفاده کنید چرا که بیش از 300 پست آموزشی در پبج اینستاگرام همراه برای برای رشد کسب و کار اینترنتی شما و افزایش درآمد از طریق اینستاگرام شما در پیج همراه گرام بصورت رایگان در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است .
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
بازاریابی چیست و چه روش هایی دارد؟
4 سایت آهنگ بدون کپی رایت
5 نکته طلایی در افزایش فروش اینترنتی
ساعت طلایی اینستاگرام برای پست گذاشتن
آموزش گام به گام تقویم محتوایی اینستاگرام
چگونه یک فروشنده موفق در اینستاگرام باشیم ؟
3 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
تبلیغات گسترده و تبلیغات بلاگری آکادمی همراه گرام بینظیره بنظرم