چگونه یک فروشنده موفق در اینستاگرام باشیم ؟
فهرست مطالب برای دسترسی آسان
فروشنده حرفه ای در اینستاگرام
فروشندگی سخت ترین کار دنیاست. کسی که شغل فروشندگی را انتخاب میکند یکی از سخت ترین کار ها را انتخاب میکند که برای موفق شدن در آت باید مسیر طولانی و سختی را بگذراند.
فروشنده موفق کسی نیست که حتما سابقه ی کار طولانی مدت داشته باشد یا مدن زیادی پشت میز نشسته باشد .
یک فروشنده موفق در اینستاگرام ویژگی هایی دارد که یادگیری آن به او کمک زیادی میکند که در ادامه به بررسی آنها میپردازیم.
پیشنهاد شده این مقاله رو بخونی : چگونه یک فروشنده موفق در اینستاگرام باشیم ؟
3 روش فروشنده حرفه ای شدن
برای اینکه در اینستاگرلم بتوانید به خوبی فروش داشته باشید باید یک سری از تکنیک های فروش را بلد باشید و بتوانید به خوبی آنها را برای مشتری های خود اجرا کنید . اما این ویژگی ها چیست ؟
1.دانش کافی از کالا
کسی که به عنوان متخصص در جایی به فعالیت میپردازد باید در رابطه با آن کار تخصص و اطلاعات کافی داشته باشد .
شما باید بتوانید به سوالاتی که مشتری های شما میپرسند پاسخ مناسب بدهید و بتوانید آنها را به سمت خرید از شما هدایت کنید . اگر اطلاعات کافی از کالا یا خدمتی که ارائه میدهید داشته باشید آنوقت میتوانید تسلط کافی را در حین صحبت با مشتریان خود داشته باشید و به خوبی آن ها را راهنمایی کنید .
پس سعی کنید قبل از ورود به هر کاری برای فروشنده حرفه ای شدن در اینستاگرام خود اطلاعات خودتان در رابطه با کالا یا خدمات خود بالا ببرید.
2.علاقمند به فروش
ویژگی دومی که برای فروشنده موفق شدن در اینستاگرام بر میشمارند علاقه شما به فروش است.
جمله ای معروف وجود دارد که میگوید : فروشندگان موفق ، فروشنده به دنیا می آیند.
اما برای همه به این صورت نیست و میتوان با یادگیری تکنیک هایی آن را در خود تقویت کنید اما علاقه یکی از مهمترین فاکتور هایی است که باید همواره آن را در نظر داشت.
داشتن علاقه انگیزه زیادی به شما میدهد و باعث رشد شما در هر کاری میشود .
3.ارائه صحیح و حرفه ای محصول
یک فروشنده موفق در اینستاگرام باید بتواند محصولش را به خوبی پرزنت کند. یک ارائه صحیح از محصولتان باعث میشود مشتری های شما به خوبی با ویژگی ها و مشخصاتش آشنا شود و انتخاب راحت تری داشته باشند .
در صحبت های خود راجب محصول یا خدمات خود همیشه سعی کنید تصویری واضح و روشن از محصولی که میفروشید به مشتری خود ارائه دهید ، این ارائه تصویری کمک بسیاری به فروش شما میکند. اگر هنوز متوجه آن نمیشوید دقیق تر شویم .
آیا صحبتهایی که میکنید برای طرف مقابل کاملا قابل درک است و کاملا تصویری در ذهنشان شکل میگیرد یا خیر؟
در هنگام صحبت با مشتریان خود باید حتما مثالی برایشان بزنید تا بهتر درک کنند.
واژههای تصویری تر، توجه افراد را راحت تر جلب میکند و بخش خاصی از مغز را به اسم مغز قدیم تحریک میکند که باعث میشود توجه افراد روی حرفهای شما باشد و به حرفهای شما گوش کنند. بنابراین خوب نیست از واژههای تخصصی و غیرتصویری استفاده کنید. این موضوع خیلی مهم است که بتوانید با واژههای تصویری با افراد صحبت کنید.
مثلا بهجای اینکه بگویید اقدام میکنیم، باید بگویید فردا با پیک تماس میگیریم تا این جعبه را در محل شما تحویل دهد.
پیشنهاد شده این مقاله رو بخونی : 15 مرحله ضروری شروع کسب و کار جدید
3 ویژگی فروشنده حرفه ای در اینستاگرام
1.ادب
حرفه ای شدن در فروش نیازمند رعایت ادب و احترام به مخاطب و مشتری است . برای یک فروشنده موفق شدن باید جدی و مودب بود.
اشتباه نکنید جدی بودن و مودب بودن هیچ تضادی با یکدیگر ندارند و شما میتوانید در عین حال که ادب را رعایت میکنید جدی نیز باشید و بتوانید با جدیت و محکم با مخاطب خود صحبت کنید و او را نسبت به یک خرید مجاب کنید.
همیشه سعی کنید در اول صحبت هایتان جدی، پرانرژی ، مهربان و مودب باشید تا مشتری متوجه حرفه ای بودن شما در آن مکالمه یا قرار حضوری شود.
2.خلاقیت
فروشندگان حرفه ای منتظر دستوری از کسی نیستند و خودشان ضمام امور را بدست میگرند . این افراد همواره ابتکار عمل را در دست دارند و پیشنهادات و نظرات جالبی در رابطه با پیشرفت کار میدهند.
فروشنده حرفه ای در اینستاگرام باید از نبوغ بالایی برخوردار باشد تا بتواند در هر مسئله راه حل ویژه ای ارائه دهد و بتوانند مشکلات احتمالی و اضطراری پیش آمده را کنترل کنند.
3.شنونده خوب
باید این را خوب بدانید که مغز یک انسان ظرفیت شنوایی 3 برابر نسبت به صحبت کردن دارد.
یک فروشنده حرفه ای باید بتواند سوالات خوبی از مشتری خود بپرسد و منتظر شنیدن پاسخ مشتری های خود شود.
مغز افراد ظرفیت خوبی برای شنیدن صحبت های افراد دارد بطوری که اگر صحبت های ظبط شده را روی سرعت بیشتر بگذارید هنوز هم میتوانید متوجه صحبت های افراد شوید. اما نمیتوانید با همین سرعت به صحبت بپردازید.
پیشنهاد شده این مقاله رو بخونی : چگونه کمپین بازاریابی و فروش ببندیم ؟
در پایان
امروزه فروشندگان با افراد با خصوصیات و ویژگی های مختلفی مواجه میشوند پس بهتر است برای موفقیت در فروشش با هر فردی متناسب با خودش رفتار شود به هیچ عنوان همچین اپراتور ها یک متن تکراری و مشخص را برای همه ی افراد بکار نبرید که حس این را بکند که شما با او نیز مانند سایر افراد رفتار میکنید.
میتوانید ویدئوهای آموزشی این مقالات را در پیج اینستاگرام آقای احیا تماشا کنید و از دیگر آموزش های ایشان نیز استفاده کنید چرا که بیش از 300 پست آموزشی برای برای رشد کسب و کار اینترنتی شما و افزایش درآمد از طریق اینستاگرام شما در پیج آقای احیا بصورت رایگان در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است .
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
بازاریابی چیست و چه روش هایی دارد؟
4 سایت آهنگ بدون کپی رایت
5 نکته طلایی در افزایش فروش اینترنتی
ساعت طلایی اینستاگرام برای پست گذاشتن
آموزش گام به گام تقویم محتوایی اینستاگرام
چگونه به فروش بالا در اینستاگرام دست یابیم؟
3 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
برای منم تقویم مینویسید ؟